شما اینجا هستید   |

    اخبار نفت : در مراسم امضای یکی از بزرگترین قراردادهای توسعه میادین نفتی عنوان شد، خجسته مهر: ۴۰۰ هزار بشكه به ظرفیت تولید نفت كشور اضافه می‌شود/ افزایش ۱۵ میلیارد دلاری درآمدهای نفتی ایران

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از امضای قراردادهای توسعه ۶ میدان نفتی به ارزش ۱۳ میلیارد دلار به عنوان یکی از بزرگترین قراردادهای تاریخ صنعت نفت کشورمان یاد کرد و گفت: با امضای این قراردادها، حدود ۴۰۰ هزار بشکه به تولید سبد نفتی کشورمان اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته مهر در مراسم امضای قراردادهای بالادستی توسعه ۶ میدان نفتی به ارزش ۱۳ میلیارد دلار که صبح امروز (یکشنبه ۲۷ اسفند ماه) و با حضور محمد مخبر، ‌معاون اول رئیس جمهور و جواد اوجی وزیر نفت در مرکز همایش های کوشک برگزار شد، گفت: شرکت ملی نفت ایران تلاش کرده که سهم بسزایی در رشد اقتصادی کشور داشته باشد و خدا را شاکریم که امروز شاهد این هستیم که وعده های ما به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه این قراردادها حاصل عمیق ترین و فشرده ترین عملیات اجرایی در شرکت ملی نفت  ایران بوده است،‌ تاکید کرد: امروز مفتخریم که دستاوردهای ملموسی را به مردم عزیزمان ارائه می دهیم و امضای ۱۳ میلیارد دلار قراردادهای توسعه میادین نفتی، در مسیر تحقق اهداف کمی برنامه هفتم توسعه انجام شده است.

وی اضافه کرد: ما به دنبال آن هستیم که رشد ۸ درصدی اقتصاد را با اجرای برنامه های پیشران نفت و گاز محقق کنیم.

خجسته مهر افزود: نکته بسیار مهم این بوده که ما همواره به دنبال این بودیم که اقتصاد کشور را به سمت مردمی بودن ببریم و امروز با ابتکاری که در وزارت نفت و شرکت ملی نفت به وقوع پیوسته، توانسته ایم تا برای نخستین بار در کشور نقش بانک ها را از تسهیل گری به سرمایه گذار تبدیل کنیم.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه میدان مشترک آزادگان (به عنوان یکی از قراردادهای منعقد شده) یکی از  ۱۰میدان فوق عظیم نفتی دنیاست،‌ گفت: هدف گذاری ما بر روی توسعه مهمترین میدان مشترک نفتی بوده است.

وی اضافه کرد: امضای این قرارداد، شامل برنامه ای موثر در مسیر افزایش تولید از این میدان مشترک در آینده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: با افتخار اعلام می کنم که تمام مطالعات و سرمایه گذاری این طرح ها توسط بانک های ایرانی و شرکت های اکتشاف و تولید ایرانی انجام شده است؛ این در حالی است که پیش از این شرکت های بزرگ نفتی دنیا اطلاعات این میدان را در اختیار داشتند،‌ اما هیچ وقت نسبت به توسعه این میدان اقدام نکرده اند.

وی افزود: با امضای این قراردادها ۴۰۰ هزار بشکه در روز به تولیدات نفتی ما اضافه خواهد شد که درآمدی ۱۵ میلیارد دلاری در سال نصیب کشور خواهد شد.

وی تاکید کرد: با این حساب و در نهایت تولید نفت ما از این میدان ها به ۶۲۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید. همچنین ۲۵۰ میلیون دلار مسئولیت اجتماعی سهم مناطق پیرامونی و مردم محروم منطقه خواهد بود؛ این در حالی است که با امضای این قراردادها ۶۶ هزار شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه امروز یکی از به یادماندنی ترین رویدادهای تاریخ صنعت نفت رقم خورده است،‌ گفت: هفته گذشته یکی از مهمترین رویدادها و قراردادهای صنعت نفت با موضوع فشارافزایی پارس جنوبی را به امضا رساندیم و امروز مفتخریم که رویداد مهم دیگری را عملی خواهیم کرد و این وعده ای بود که از طرف دولت سیزدهم داده و عملی شد.

 

دسته بندی : اخبار نفت
به اشتراک بگذارید : | | |