شما اینجا هستید   |

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با استفاده از امکانات شناور عملیاتی بهمن ۶ تعمیر، نوسازی و به آب انداخته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، عباس اسدروز با اشاره به اینکه این شرکت سازمانی مأموریت‌گرا، تخصصی، حرفه‌ای در حوزه‌های دریافت و ذخیره‌سازی نفت خام و میعانات گازی است، اظهار کرد: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران سیاست‌ها و رئوس کلی برنامه‌ها و چشم انداز و استراتژی شرکت ملی نفت ایران را مشخص کردند و ما این توانایی را داریم که هرآنچه که نفت کشور تولید شود را ذخیره‌سازی و صادر کنیم.

وی با بیان اینکه عملیات دریایی شرکت پایانه‌های نفتی، نقش اصلی و تعیین کننده در به ثمر رساندن فرآیند صادرات نفت کشور ایفا می‌کنند، تصریح کرد:  لازمه استمرار این فرآیند مهم، تعمیرات،  بروزرسانی و بهینه‌سازی مداوم شناورهای عملیاتی از جمله یدک‌کش‌ها و قایق‌های بندگیر است.

صرفه‌جویی ۲ میلیارد ریالی

اسماعیل احمدی، رئیس عملیات دریایی پایانه نفتی خارک با اشاره به اینکه تعمیرات اساسی شناورها بر اساس استانداردهای مؤسسه‌های رده‌بندی باید از آب خارج و اقدام‌های لازم روی آن انجام شود، اظهار کرد: در تعمیر شناور «بهمن ۶» کارهایی شامل طرح و برنامه‌ریزی، تهیه، ساخت و مونتاژ قطعات لازم و نصب و تعمیر قسمت‌های مختلف، انجام موارد پیش نیاز و الزامی از جمله ضخامت سنجی، خزه زدایی، سندبلاست و رنگ‌آمیزی قسمت‌های مختلف زیرآبی و سرانجام همکاری با مؤسسه رده‌بندی و دریافت گواهینامه‌های مربوطه و تأییدیه‌های لازم انجام شد.

وی صرفه‌جویی مالی تعمیر این شناور را بیش از ۲ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: صرفه‌جویی حدود ۶۰ روز کمتر از مدت زمان خواب شناور در حوضچه‌های خشک بیرون از منطقه، اعطای مجوز تعمیرات حوضچه‌ای کشوری به شرکت پایانه‌های نفتی به‌عنوان یکی از توانمندترین شرکت‌های دریایی کشور، روزآمد کردن و تمدید گواهینامه‌های رده‌بندی و استاندارد بدون نیاز به اعزام شناور به حوضچه‌های خشک بیرون سازمان و سرانجام افزایش تجربه و مهارت و سوابق متخصصان دریایی در تعمیرات پیچیده و خاص اساسی و زیر آبی شناور برخی دیگر از مزایای اجرای این طرح بوده است.

تعمیر در خارک

عباس غریبی، جانشین پایانه نفتی خارک هم با بیان اینکه با توجه به کمبود منابع مالی و کمبود تعداد قایق‌های عملیاتی امکان ترخیص و اعزام شناور «بهمن ۶»  به حوضچه‌های خشک خارج از منطقه خارک برای تعمیرات اساسی و زیر آبی وجود نداشت، افزود: متخصصان و کارکنان عملیات دریایی سازمان با توجه به این شرایط با خلاقیت و ابتکار خود این شناور را از ساحل روی خشکی منتقل کرده و پس از حدود ۶۰ روز کار مداوم سرانجام شناور فوق به آب انداخته شد و آماده انجام عملیات دریایی و مشارکت در فرآیند پهلودهی و جداسازی کشتی‌ها شد.

منبع: روابط عمومی شرکت پایانه‌های نفتی ایران